Apropos obligatorisk børnehave: Obligatorisk SFO?

Debatten om heldagsskolen er ikke noget SAMFO kommer til at blande sig i, men se alligevel Antorini (S) og Riisager (LA) i P1 om samme emne her. Helddagsskolen er ganske apropos den obligatoriske børnehave, da det bliver en de facto obligatorisk SFO. Læg mærke til Antorinis pointer om at inddrage pædagoger i skoletiden. Undlad heller ikke at bemærke hendes idé om at involvere den lokale volleyballtræner og på den måde statsliggøre foreningsdanmark. Antorini udviser også den efterhånden forventede manglende respekt for mindretallet med sin holdning om, at “de fleste børn jo alligevel er i SFO” (85% ifølge BUPL). Så pyt med resten, de må rette ind.

Skriv endelig jeres kommentarer til indslaget nedenfor.

Klik på dette link, for at komme til udsendelsen:

P1 Debat på DR2: Bliver skoleleverne dygtigere af at gå længere tid i skole?.

One response to “Apropos obligatorisk børnehave: Obligatorisk SFO?

  1. Jeg så godt programmet, og måtte slukke da jeg kom til at råbe og true af fjernsynet… Udløst af Antorinis kommentar om at hun ikke forstod modstanden mod heldagsskole, for folk sender jo rask væk deres børn i institution hele dagen, uden noget studser over det. Det passer bare ikke, fru minister, der er folk som sender børnene afsted, hver dag, og ikke bryder sig om det. Prøv lige at tænk på, hvor nedbrydende det er for selvfølelsen, at gå mod sine principper, hver dag, fordi der ikke er et alternativ! Jeg har mødt flere ligesindede i den børnehave min søn lige er startet i. Vi prøver så godt vi kan at hjælpe vores børn, så de får en god dag, og jeg tror ikke, jeg er den eneste der tuder i bilen på vej væk. Og jeg kan høre at mange prioriterer kortere arbejdstid og færre penge, for at børnene ikke skal være der så længe. Jeg er helt enig med de politikere som afviser ideen om heldagskole, netop fordi skolen så lægger beslag på børnenes fritid. Jeg fornemmer lidt at det her igen handler om laveste fællesnævner…

Skriv et svar

