Samfo spørger: Har du hørt om børnemishandlings-debatten?

Som bekendt har Københavns børneborgmester Anne Vang udtalt til BBC, at der skulle være en diskussion her i landet om, hvorvidt det er børnemishandling IKKE at sende sine børn i institution.

SAMFO har ikke hørt noget til den debat Anne Vang henviser til. Et af foreningens medlemmer har spurgt hende direkte, og hun vil ikke svare på, hvilke politikere, der diskuterer sagen. Desuden har foreningens formand henvendt sig direkte til henholdsvis en MF’er og en kommunalpolitiker, som ikke har hørt noget om en sådan diskussion.

Vi skal nok følge op på Anne Vangs udtalelser, men indtil da vil vi også gerne vide, om der er andre, der har hørt noget til diskussionen. Vær derfor rigtig rar at svare på et hurtigt spørgsmål nedenfor (og efterlad gerne en kommentar, hvis det er relevant med en uddybning):

One response to “Samfo spørger: Har du hørt om børnemishandlings-debatten?

  1. Nej, jeg har ikke hoert at politikere (andre end Anne Vang) skulle synes at det er boernemishandling ikke at sende boern i institution. Men jeg har netop laest paa politiken.dk at flere politikere mener at boernehave skal vaere obligatorisk – http://politiken.dk/indland/ECE1823355/s-politiker-vil-tvinge-alle-tosprogede-i-boernehave/

    Personligt forstaar jeg ikke hvorfor nogen mener at det skal vaere obligatorisk, at jeg sender mit velfungerende barn i boernehave, fordi et tosproget barn i Albertslund har gavn af dette…
    I forvejen kan jeg ikke faa tilskud til pasning af eget barn i Kbh kommune, da vi har boet i udlandet i en aaraekke og man tvivler aabenbart derfor paa, at jeg kan “intergrere” mit eget barn, da der er problemer med dette blandt tosprogede grupper. Vi er en helt almindelig dansk familie….

Skriv et svar

